Škoda sraz v Maďarsku

Na sraz do Maďarska jsem se chtěl vždycky podívat, neboť ohlasy na tuto akci byly veskrze pozitivní. Proto jsem se rozhodl, že se tam vydám, a neboť z mého okolí se mnou nikdo nechtěl jet, rozhodl jsem se, že pojedu sám. Den před odjezdem se mě ohlásil Kubina s Aljosem že jedou z Doks přes Brno, tak se k nim můžu připojit. Po telefonické konzultaci jsem si dohodli sraz v Brně na D2 cca kolem 8:00.

Ráno čekám na telefonát Kubiny že je v Jihlavě abychg mohl vyjet a setkat se tam s nima akorát. V 9:00 jsem to nevydržel a vyjel sám na vlastní pěst. Při tankování benzínu a LPG Kubina telefonuje, že už sou v Jihlavě. Domlouváme si sraz na prvním sjezdu z D2 na Slovensku. Jedu po staré slinici do Břeclavi, tam si kupuju slovenskou dálniční známku a i českou pro cestu zpátky, neboť stará silnice na Břeclav byla v katastrofálním stavu a zpátky jsem to už nechtěl absolvovat. Přejel jsem na Slovensko na první sjezd a tam u motorestu čekal na zbytek výpravy. Po asi dvou hodinách se konečně objevil Kubina s Aljošem. Vydali jsem se po D2 do Bratislavy, pak do Velkého Mederu, v Medveďově jsem s Kubinou dotankoval LPG a přejeli do Maďarska. Kolonu vedl Aljoša s GPS navigací.

Průjezd Györem byl bezproblémový, ovšem v Székesfehérváru si navigace vybrala slabou chvilku a několikrát nás provedla po městě. Toho Aljoša využil a natankoval benzín. Navíc mu potom v autě přestala fungovat zásuvka na 12V což jsem vyřešili transplantací zásuvky z mého auta. Mimo to proběhlo několik čůracích a papacích zastávek. V Pécsi jsme ještě navštívili Tesco a nakoupili maso na gril a pivo. Kolem 20:30 jsme dorazili do srazového kempu. Po několika pokusech domluvit se s obsluhou anglicky nebo rusky jsme za nějaký poplatek byli vpuštěni do kempu, našli zbytek české výpravy který přijel o den dřív a už zvládl provést GO převodovky na Jardově MTX Roadsteru. Kubina s Aljošem si postavili stan a já se utábořil v autě. Grilování a popíjení.

Ráno v kempu nastal zmatek a po maďarském hlášení všichni někam zmizeli. Vyrazili jsem taky a od jazykově chabě vybavených pořadatelů u brány jsme zjistili, že máme jet do Pécse. Co tam, to už jsme nevěděli. V Pécsi už stála kolona Škodovek řadící se na spanilou jízdu. Kolona byla vedena policií, co ovšem ostatním autům vůbec nevadilo cpát se do ní a vůbec ji jakkoli narušovat. Spanilka končila zpátky v kempu. Vrátlili jsme se zpět na svoje místa, vzal jsem foťák a obešel ostatní auta. Potom se objevil Myschak, že bysme mohli udělat skopinové foto GLSek ještě s jedním Maďarem. Napřed se fotilo u Maďara, pak na rovnějším plácku, pak se fotila celá česká výprava, neboť někteří večer už odjížděli. Po rozloučení s nimi jsme se vydali zpět do Pécse do Tesca pro další maso a pivo a doplnit benzín a LPG. Večer se u našeho stanu sešel celý zbytek české výpravy, probíhalo opět grilování a popíjení.

Ráno jsem chtěl vyjet brzo, abych byl brzo doma, nakonec jsem vyjel až v 10 hod. Jel jsem sám, pouze s autoatlasem Maďarska, který jsem použil jen 1x. Cestou jsem se nezdržoval tankováním ani svačením, svačil jsem za jízdy a čůral jsem jenom 2x, takže jsem domů dojel už v 17 hod.

Cestou jsem neměl žádný problém, najel jsem 1200 km se spotřebou kolem 8,5l LPG/100km.

1.1.2009 | autor: Laďa